znajomi

po przedłużonej przerwie świątecznej wróciłam do pracy. ominął mnie tydzień stagnacji bibliotecznej i przywitali mnie sami dobrzy znajomi. mianowicie przywitał mnie wojtkowy kaktus, który wyśmienicie się czuje w pustynnych warunkach pierwszego piętra. przywitały mnie wygłodniałe kserokopiarki i drukarki z pustymi brzuchami, które otwierały swe paszcze, i ciągle, co godzina, chciały jeszcze, i jeszcze! jeść! czekał na mnie znajomy zapach kurzu na książkach, znajome wózki wypełnione po brzegi wypełzającymi już wszędzie książkami. powitali mnie zagubieni studenci, co z nowym rokiem stwierdzili, że jednak warto odwiedzić bibliotekę, i w związku z czym potrzebowali  starych, dobrych lekcji cyfr rzymskich. powitał mnie znajomy stół z czekoladą i szachami, powitały znajome paczki z książkami, pietrzące się wokół mojego biurka. czekał na mnie też znajomy zaciek w archiwum i znajomy hydraulik ze złotym zębem, obwieszony złotymi łańcuchami, ubrany w świecące sygnety. i przy tym wszystkim natura go obdarzyła najpiękniejszymi oczami sarenki. ale czekał na mnie też łysy malarz z wielkim czerwonym nosem, w białych ogrodniczkach, któremu odmalowanie skrawka sufitu zawsze zajmuje dwie soboty. i czekała na mnie moja szefowa, zawsze taka sama, znowu mi karze siedzieć przy swoim biurku i potwierdzać, że przeciąg jest, że wcale jej się tak nie wydaje…

a wieczorem, w domu, czeka na mnie:

(również stary znajomy)

6 thoughts on “znajomi

  1. Fajne:) Wygłodniałe kserokopiarki, drukarki z pustym brzuchem… myślę,że gdyby Schulc znał by te sprzęty użył by właśnie takich metafor:)
    A myślałam, że napisałam z znajomych z Polski….:) :)

    Polubienie

  2. Zgadzam się z kejt – Schulz mógłby tak pisać o brzuchach drukarek;)
    Widzę, że koleżanka czyta Calvino. Ja też;) Miejscami nawet b. zabawny.

    Polubienie

Skomentuj

