opcje

Opcje są dwie. Albo wreszcie skończę czytanie cegieł, albo zmienię profil bloga na krawiecki, bo w zeszłym miesiącu więcej uszyłam sukienek niż przeczytałam książek. Na szczęście nieco więcej książek kupiłam, dzięki czemu przynajmniej mogę się pochwalić swoimi zdobyczami:

nyrb

Czyż książki z New York Review of Books nie są piękne?

Tove Jansson

Myślę, że zacznę czytanie od góry, przecież takie stustronicowe Fair Play łyknę w jeden wieczór. Jeżeli tylko do czasu skończenia Catton nie kupię żadnych nowych tkanin…Ewentualnie mogłabym zarzucić chodzenie do pracy…

12 thoughts on “opcje

      1. To byłoby zbyt piękne, mieć całą serię NYRB na półce.;) Jak dla mnie to decydowanie jedna z najlepszych serii książkowych w ogóle. Szkoda, że WAB wydaje (albo wydawał) tylko cztery tytuły rocznie.;(

        Lubię to

      2. We wrześniu wydali Sprawę Tułajewa” Victora Serge’a w tej serii, więc chyba nadal wydają, chociaż faktycznie cztery książki rocznie to nie jest jakieś zastraszające tempo, pewnie samego NYRB nigdy nie dogonią ;(

        Lubię to

  1. Też mam ten problem, jak pogodzić czytanie cegły z regularnym pisaniem bloga. Jednak cegła z reguły zwycięża ;) Jak i inne przejawy rzeczywistości. Do których jednak tworzenia sukienek zaliczyć nie mogę, bo kompletnie szyć nie potrafię.
    Z dwóch Tove bardziej poleciłabym jednak the True Deceiver, moim zdaniem szybciej się ją przeczyta od zbiorku bardzo powolnych opowiadań ;)

    Lubię to

    1. Tak, te inne przejawy rzeczywistości potrafią paskudnie wejść w drogę! Czasami chciałabym się odseparować od świata, myślę, że taki miesiąc w roku by mi wystarczył.
      Będę miała Twoją rekomendację na uwadze, jeśli Fair Play okaże się i dla mnie zbyt powolne. Jak na razie jednak objętość tej książki jest zbyt kusząca ;)

      Lubię to

  2. A ja bym chętnie te sukienki zobaczyła! Moja mama szyje bardzo dobrze, próbowała mnie nauczyć w dzieciństwie, ale mi nie szło. Może kiedyś do tego wrócę, bardzo bym chciała. Moja koleżanka zaczęła robić na drutach i szydełkować i też nabiera mnie na to ochota, kiedy wysyła mi zdjęcia swoich dokonań. Poza tym, zrobienie czegoś od początku do końca rękami to świetna odskocznia od abstrakcyjnej pracy przy komputerze. Ale to trochę offtop czy też jak to na jakiś forum zwą „pozatemacie”.

    Książki z NYRB wyglądają świetnie. Zazdroszczę Tove Jansson. W Polsce bodajże wyszła tylko jej „Uczciwa oszustka”. W „A Good Read” z BBC 4 kiedyś rozmawiano o jej „Summer Book” i opowiadano tak pięknie o tej książce, że zachęciła mnie do sięgnięcia po jej pozycje dla dorosłych.

    Lubię to

    1. Zastanawiam się nad ‚stworzeniem’ miejsca w internecie, w którym mogłabym się dzielić (czytaj chwalić) swoimi sukienkami, więc jak cos takiego będzie nie omieszkam poinformować ;) To jest faktycznie świetna odskocznia od pracy przy komputerze, bo niby narzekam, że odciąga mnie od czytania, ale tak naprawdę sporą część tego czasu i tak spędziłabym na fb. Zeszłej zimy również zaczęłam robić na drutach, tylko dla mnie to jest typowo zimowa robota, temperatura musi spaść do odpowiednio niskiego poziomu, żebym nabrała ochoty na otaczanie się włóczką ;)

      Tove Jansson dla dorosłych jest naprawdę rewelacyjna, czytam teraz „Fair Play” – i niby tylko sto stron, ale tak naprawdę nie można tej książki w jeden wieczór przeczytać, bo byłaby to strata jednak.

      Lubię to

Skomentuj

